More

    Συνέντευξη του σπουδαίου Μαέστρου Σταύρου Μπερή στον Dr. Ευστάθιου Αρβανίτη

    Συνέντευξη του σπουδαίου Μαέστρου Σταύρου Μπερή στον Dr. Ευστάθιο Αρβανίτη, Επιστημονικό μας Διευθυντή.

    Κυριακή πρωί μαζί με τον αγαπητό και εξαίρετο μαέστρο Σταύρο Μπερή απολαμβάνοντας τον πρωινό μας καφέ στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής και συζητώντας διάφορα θέματα μου γεννιέται η ερώτηση …Σταύρο μου τι θα έλεγες, καθώς είμαστε εδώ να πάρω το ρόλο του δημοσιογράφου (από πλευράς του Art&Art Magazine)  και να σου απευθύνω κάποιες ερωτήσεις για το περιοδικό? (που σίγουρα σε όλους θα γεννιόνταν κάνοντας κουβέντα μαζί σου). Η απάντηση ήταν άμεση … σε ακούω… και έτσι ξεκίνησαν όλα….

    1. Διαβάζοντας το βιογραφικό σου κανείς και βλέποντας πόσα πολλά πράγματα κάνεις ταυτόχρονα, προκύπτει άμεσα η ερώτηση: Προλαβαίνεις να πας καθόλου σπίτι σου;

    Ααα! πολύ ωραία η ερώτηση !! Κατ αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω το Art Magazine για την ωραία αυτή φιλοξενία, είναι ιδιαίτερη τιμή για εμένα.

    Λοιπόν, θέλω να πιστεύω ότι δεν κάνω τίποτα περισσότερο από άλλους συναδέλφους. Οι μουσικοί είμαστε πολυπράγμονες, μας αρέσει η συνεχής δράση. Και βέβαια προλαβαίνω να πάω σπίτι μου, άλλωστε το σπίτι μας συχνά είναι ο τόπος που δημιουργούμε, που προετοιμαζόμαστε για την δουλειά μας. Νομίζω ότι η αγάπη με την οποία αντιμετωπίζουμε όλο αυτό, μας δίνει την ενέργεια και την δύναμη που χρειάζεται.

    • Πως αποφάσισες να ασχοληθείς συγκεκριμένα με τη διεύθυνση χορωδιών. Είναι ένα αρκετά δύσκολο και περίπλοκο επάγγελμα, το επάγγελμα του μαέστρου.

    Πρώτα από όλα να πω ότι αγαπώ να τραγουδώ σε φωνητικό σύνολο ή χορωδία, από εκεί αρχίζει αυτό. Κατά την διάρκεια των μουσικών μου σπουδών στην Ελλάδα τραγούδησα ως τενόρος στην Χορωδία Παν/μίου Αθηνών, την Χορωδία της ΕΡΤ, την Χορωδία Εμπορικής Τράπεζας στην οποία ήμουν και βοηθός μαέστρου. Αργότερα μετά την επιστροφή μου από το Λονδίνο ανέλαβα την Χορωδία, την οποία και διευθύνω μέχρι σήμερα. Τέλος πιστεύω ότι όλα αυτά ξεκίνησαν πολύ πριν, μέσα από την οικογένεια έχοντας γονείς που με οδήγησαν στον δρόμο αυτό. Τα ακούσματα της παιδικής ηλικίας συχνά είναι αυτά που μας σημαδεύουν μία ζωή. Το χορωδιακό τραγούδι δεν έλειψε ούτε στιγμή από το σπίτι μας είτε ακούγοντας ηχογραφήσεις (βινύλια κυρίως) είτε τραγουδώντας όλη η οικογένεια μαζί. Το πρώτο φωνητικό σύνολο που τραγούδησα. Μεγαλώνοντας είδα ότι δεν ήταν καθόλου δύσκολο να πάρω αυτήν την απόφαση.

    • Τι στοιχεία χαρακτήρα και μουσικά ταλέντα πρέπει να διαθέτει κάποιος για να μπορέσει να διευθύνει μία χορωδία.

    Ο μαέστρος πρώτα από όλα πρέπει να είναι υπομονετικός άνθρωπος γιατί η υπομονή του αλλά και η επιμονή του θα οδηγήσουν το σύνολο στην επιτυχία. Τώρα, πρώτο και βασικό μουσικό ταλέντο που πρέπει να διαθέτει είναι να έχει πολύ καλή γνώση της φωνητικής τέχνης και εάν είναι δυνατόν σε επίπεδο διπλώματος τραγουδιού. Είναι σημαντικό ο μαέστρος να δείχνει στους χορωδούς με την φωνή του την μουσική φράση που διδάσκει. Το βασικότερο όμως είναι η σωστή εκπαίδευση που θα έχει πάρει ως μουσικός προκειμένου να διευθύνει. Την ειδική μουσική σπουδή που χρειάζεται θα την βρεί στις τάξεις διεύθυνσης χορωδίας στις μουσικές σχολές Ελλάδας ή εξωτερικού. Καλώς ή κακώς είναι απαραίτητο, πια, στοιχείο. Οι εμπειρικές γνώσεις στην ζωή μας είναι σημαντικές, εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με μουσικό φωνητικό σύνολο. Απαιτούνται ιδιαίτερες ικανότητες και ειδικές γνώσεις. Τέλος στις γνώσεις ας προσθέσουμε και την Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού. Σε αρκετές σχολές του εξωτερικού διδάσκεται. Ο μαέστρος στην χορωδία πρέπει να είναι και καλός μάνατζερ.

    • Πως είναι δυνατόν να ελέγχεις ανά πάσα στιγμή το λάθος που θα κάνει οποιοδήποτε μέλος της ομάδας και να συντονίζεις τόσες πολλές διαφορετικές φωνές που έχει τουλάχιστον το standard set (μπάσους, τενόρους, alto, σοπράνο).

    Αυτό είναι ένα από τα ταλέντα που διαθέτει ένας μαέστρος, να μπορεί να ακούει τα πάντα στη χορωδία και διορθώνοντας τυχόν ατοπήματα να βελτιώνει το αποτέλεσμα. Είναι μέρος των σπουδών του αυτό. Εδώ συμπληρώνουμε αυτό που λέγαμε πριν, ότι με γενικές μουσικές γνώσεις δεν μπορείς να είσαι μαέστρος χορωδίας. Το έχουμε ακούσει άλλωστε και σε διάφορες συναυλίες χορωδιών να συμβαίνουν σημεία και τέρατα επί σκηνής και ο μαέστρος να είναι αλλού, κάτι σημαίνει αυτό. Επίσης προσθέτω έμμεσα κάτι που ανήκει και στην προηγούμενη ερώτηση. Στις μουσικές γνώσεις απαραίτητο είναι ο μαέστρος να γνωρίζει πολύ καλά πιάνο γιατί του είναι απαραίτητο στη μελέτη των έργων που θα παρουσιάσει η χορωδία. Εδώ όμως έχουμε δει πιανίστες να «διευθύνουν» χορωδία κλεισμένοι στον εαυτό τους, παίζοντας ωραία και όμορφα το πιάνο τους και η χορωδία χωρίς κανένα μουσικό αποτέλεσμα.

    • Εάν δεν παινέψουμε το σπίτι μας θα πέσει να μας πλακώσει, οπότε ας μας πείτε λίγα λόγια  για τη χορωδία του Δήμου Αθηναίων;

    Η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων ιδρύεται το 1999 ως η τρίτη ιστορικά ελληνική επαγγελματική χορωδία και ένα από τα τέσσερα αυτοδύναμα Μουσικά Σύνολα του Δήμου Αθηναίων. Αποτελείται από επαγγελματίες τραγουδιστές με κλασικές σπουδές αλλά και πλούσια εμπειρία από άλλους μουσικούς χώρους. Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πολιτιστική ζωή της πρωτεύουσας, αποκτώντας σταθερό κοινό και παρουσιάζοντας όλα τα είδη της φωνητικής μουσικής, ελληνικής και διεθνούς, σύγχρονης και κλασικής. Συνεργάζεται τακτικά με όλα τα μεγάλα μουσικά σύνολα της χώρας και με φορείς όπως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Αθηνών, το Μουσείο Μπενάκη, η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών και η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, υπό τη μπαγκέτα πολλών καταξιωμένων αρχιμουσικών. Ξεχωριστές στιγμές στην πορεία της χορωδίας αποτέλεσαν οι διεθνείς συνεργασίες με τους Jean Michel Jarre και Ennio Morricone στο Ηρώδειο, καθώς και οι εμφανίσεις στο Πασχαλινό Φεστιβάλ της Μόσχας «Βαλέρι Γκέργκιεφ» και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κωνσταντινούπολης με την «Ορέστεια» του Ξενάκη υπό τη διεύθυνση του Gürer Aykal, η περιοδεία της στην Γερμανία προσκεκλημένη της Deutsche Welle  και η συνεργασία της με τον Riccardo Muti στην Αθήνα και στην Ραβένα ερμηνεύοντας την 9η του L.V. Beethoven. Παράλληλα με την καλλιτεχνική της προσφορά, η χορωδία επιτελεί αξιόλογο κοινωνικό έργο, παρουσιάζοντας ειδικά επιλεγμένα προγράμματα φωνητικής μουσικής σε σχολεία, λέσχες φιλίας, γηροκομεία και απομακρυσμένες γειτονιές της πόλης, ενώ συχνά συμμετέχει σε εκδηλώσεις κοινωφελών και φιλανθρωπικών οργανώσεων).

    1. Μια ευχή για το περιοδικό μας;

    Είναι πράγματι πολύ αισιόδοξο όταν δημιουργούνται στην Ελλάδα Πολιτιστικά περιοδικά όπως το Art Magazine. Το χρειάζονται οι καλλιτέχνες αλλά περισσότερο το χρειάζεται το κοινό. Πολλές ευχές για ότι καλύτερο, να πάει μπροστά και να καθιερωθεί ως ένα από σημαντικά πολιτιστικά περιοδικά της χώρας. Νομίζω ήδη από τα πρώτα τεύχη το αποδεικνύει.

    Ευχαριστώ πολύ !!!!!!!!!

    Τελευταία άρθρα

    Καλωσορίζουμε τη νέα επιστημονική μας συνεργάτιδα Δήμητρα Τρανού

    Καλωσορίζουμε τη νέα σπουδαία επιστημονική μας συνεργάτιδα Δήμητρα Τρανού. Δήμητρα Τρανού Γεννήθηκε και...

    Κλίμα συγκίνησης & εκπλήξεων στον Αγιασμό του Ωδείου της Ι.Μητροπόλεως Πειραιώς.

    ΩΔΕΙΟ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Τον Αγιασμό για την έναρξη των μαθημάτων του Ωδείου της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, τέλεσε προχθές...

    Έφυγε από κορωναϊκό ο σπουδαίος Μουσικός Ζήσης Κασιάρας.

    Ένας εκπληκτικός Μουσικός προστέθηκε σήμερα στη Μουσική γωνιά των Αγγέλων. Ο αείμνηστος Ζήσης Κασιάρας έφυγε σε ηλικία 53 ετών από Κορωναϊό....

    Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών ...

    Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών ...
    14.2k Ακόλουθοι
    Ακολουθήστε

    Προτεινόμενα άρθρα

    Αφήστε ένα σχόλιο

    Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας
    Παρακαλώ προσθέστε εδώ το όνομά σας