More

    Συνέντευξη Μανούσος Μανουσάκης

    Συνέντευξη Μανούσου Μανουσάκη στο Art & Art Magazine και στη Μαρία Νίκα 

    Ο Mανούσος  Μανουσάκης δεν έχει ανάγκη από ιδιαίτερες συστάσεις. Σπούδασε κινηματογράφο στο ¨London School of Techique¨.

    Είναι ο σκηνοθέτης πολλών επιτυχημένων σίριαλ της τηλεόρασης, όμως έχει σκηνοθετήσει και θεατρικές παραστάσεις καθώς επίσης και ταινίες μεγάλου μήκους. Επέστρεψε στη μεγάλη οθόνη το Δεκέμβριο του 2015 με τη ταινία ¨Ουζερί Τσιτσάνης¨ βασισμένη στο βιβλίο του Γιώργου Σκαμπαρδώνη. Είναι μια συγκλονιστική ιστορία αγάπης, που από τα πρώτα κιόλας λεπτά, νιώθεις ότι θα σε ¨ταράξει¨…

    Μανούσος Μανουσάκης και Μαρία Νίκα

    Με υποδέχεται στο γραφείο του εγκάρδια, καθ’όλη τη διάρκεια της κουβέντας μας.

    ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΑ: Kύριε Μανουσάκη,  ποιο ήταν το πρώτο ερέθισμα στα νεανικά σας χρόνια για να ασχοληθείτε με την Τέχνη που υπηρετείτε σήμερα;

               ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ:  Αυτό είναι κάτι που δεν εντοπίζεται, δεν συγκεκριμενοποιείται. Είναι μια διάχυτη ατμόσφαιρα που σε εμπνέει για το τι «θα γίνεις όταν μεγαλώσεις». Το περιβάλλον, η εποχή, το θάρρος και η ασφάλεια που αισθάνεσαι, η μανία που σε καταλαμβάνει, το πείσμα, η αντίδραση….

    σε κάτι που κάνεις άλλος δεν θέλει να κάνεις!!!

    Μ.N.  Πόσο δύσκολο ήταν εκείνες τις εποχές να επιβιώσετε καλλιτεχνικά

    και να εξελιχθείτε επαγγελματικά;

    Μ.M. Ήμουν τυχερός γιατί, όπως είπα και παραπάνω, η ασφάλεια που αισθάνεται κανείς είναι τεράστιο όπλο για να ακολουθήσει την επιλογή του.

    Και είχα στήριξη ώστε να προσπαθώ απερίσπαστος να κυνηγώ τον στόχο μου. Παρ’ όλα αυτά κανένας επαγγελματικός δρόμος δεν είναι στρωμένος με ρόδα. Πέρασαν αρκετά χρόνια μέχρι να μπορέσω να επιβιώσω από την δουλειά μου. Αυτό το οφείλω στον Γιώργο Παπαστεφάνου που τότε στην ΕΡΤ παρήγαγε μουσικές εκπομπές. Ένα πρωί χτύπησε το τηλέφωνο και με ρώτησε αν ήθελα να σκηνοθετήσω ένα αφιέρωμα

    στην Μαρία Δημητριάδη….

    Έτσι μπήκα στην τηλεόραση και από εκεί και πέρα ακολούθησαν τα υπόλοιπα.

    Μ.N. Συγκριτικά με την τέχνη του ηθοποιού, τι βαθμό δυσκολίας μπορεί να έχει η τέχνη που υπηρετείτε με τόση επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια;

    Μ.M. Δεν είμαι ηθοποιός αλλά η δουλειά του ηθοποιού, του πραγματικού ηθοποιού, είναι ίσως από τις σκληρότερες. Ο ηθοποιός είναι ασκητής αλλιώς δεν μπορεί να μετουσιωθεί στον ρόλο. Μελετάει βαθιά, ασκείται, απογυμνώνει τον εαυτό από τον εαυτό του και ενδύεται την ψυχή ενός άλλου. Χάνεται από τον κόσμο και αναδύεται σε έναν άλλον κόσμο, βιώνει μια πλαστή πραγματικότητα που όμως δεν την συνειδητοποιεί ποτέ σαν πλαστή. Γοητεύει χωρίς να του επιτρέπεται να συνειδητοποιεί την γοητεία του γιατί τότε η γοητεία εξατμίζεται. Υπάρχει χωρίς να υπάρχει.

    Αλλά αυτά αφορούν τον πραγματικό ηθοποιό και όχι τον βαυκαλιζόμενο από τα εξώφυλλα, την εφήμερη δόξα και την φιλαυτία.

    Μ.N. Θα συμβουλεύατε τα νέα παιδιά να γίνουν ηθοποιοί;

    Μ.M. Δεν θα συμβούλευα κανέναν που αποζητά συμβουλή γιατί αυτό σημαίνει ότι αμφιβάλλει για την απόφασή του. Το να θέλεις να γίνεις ηθοποιός θα πρέπει να είναι μια απόφαση που δεν έχει εναλλακτική. Να μην μπορείς να κάνεις αλλιώς.

    Μ.N. Ποια δουλειά σας θεωρείτε πολλή μεγάλη επιτυχία

    και που έχετε ξεχωρίσει και αγαπήσει;

    M.M. Την επόμενη.

    Μ.N. Τι  έχετε να πείτε για τον ¨κατακλυσμό¨ τούρκικων και ξένων σειρών στην τηλεόραση και γιατί δεν βλέπουμε νέες σπουδαία ελληνικά σίριαλ σήμερα;

    Μ.M. Η οικονομική κρίση δεν είναι ένα μονοδιάστατο γεγονός. Δεν προκλήθηκε ξαφνικά από το πουθενά ούτε και οι επιπτώσεις της είναι μονάχα οικονομικές. Της οικονομικής κρίσης προηγήθηκε και προετοίμασε την άφιξη της μια βαθιά πολιτιστική κρίση. Μια βαθιά κρίση αξιών, μια αβυσσαλέα κοινωνική κρίση όπου το πάθος του κέρδους και η απληστία γίνονται οι γνώμονες της ύπαρξής μας. Η οικονομική κρίση γεννήθηκε μετά από ένα σαρωτικό σεισμό αξιών όπου όλες οι αξίες κατέρρευσαν σαν πύργος από τραπουλόχαρτα. Αυτή  η πολιτιστική κρίση βαθαίνει με την επιμήκυνση της οικονομικής κρίσης. Αυτή την απώλεια πολιτισμού παρακολουθούμε τώρα στις τηλεοράσεις μας είτε πρόκειται για Τουρκικά προϊόντα ή Ελληνικά ή και τα ατέλειωτα πιστολίδια των Ηνωμένων Πολιτειών.

    Μανούσος Μανουσάκης

    Μ.N. Γνωρίζουμε την μεγάλη αγάπη σας για τη φύση γενικά,

    αλλά ιδιαιτέρως για τη θάλασσα. Μιλήστε μας λίγο γι’αυτό.

    Μ.M. Δεν είναι μόνο η θάλασσα, είναι και το κτήμα με τις ελιές που φτιάξαμε η Μαρία και εγώ.  Είναι λοιπόν η ιστιοπλοΐα και η βιολογική καλλιέργεια ελιάς.

    Υπάρχει μια κοινή συνιστώσα στις δύο αυτές ενασχολήσεις. Είτε στην θάλασσα είσαι –είτε στο κτήμα, κατανοείς το πραγματικό σου μέγεθος. Είσαι εσύ και τα στοιχεία. Θα φυσήξει, θα ανταριάσει, θα κάνει παγετό, χαλάζι, θα βρέξει; Δεν ελέγχεις τίποτα. Παρατηρείς, περιμένεις και σέβεσαι. Είσαι εσύ κι ο Θεός. Όταν μαζεύεις ελιές στο κτήμα κατανοείς την πραγματική αξία των μικρών πραγμάτων. Μια ελιά κυλάει από το λιόπανο και χώνεται στις τσουκνίδες, τι είναι ένα σπυρί ελιάς; Εκείνη την στιγμή είναι το πάν. Βάζεις το χέρι σου μέσα στα αγκάθια για να την μαζέψεις. Είναι το πάν!!! Περπατάς στην πόλη και νομίζεις ότι είσαι ο άρχων των πάντων, στην θάλασσα

    και στο χωράφι καταλαβαίνεις ποιος πραγματικά είσαι.

    Μ.N. «Ουζερί  Τσιτσάνης».  Γιατί;

    Μ.M. Διάβασα το ομότιτλο βιβλίο του Γιώργου Σκαμπαρδώνη πριν έξι χρόνια. Διαβάζοντάς το διέκρινα την εξαιρετική ευκαιρία που μου προσέφερε να δώ μια εποχή μέσα από τα μάτια δύο ερωτευμένων νέων και μέσα από το βλέμμα ενός μεγάλου δημιουργού, του Βασίλη Τσιτσάνη. Γιατί όμως αυτή η εποχή, 1942 – 1943 την κατοχική Θεσσαλονίκη; Γιατί μας δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε τι είναι Ναζισμός, να θυμηθούμε όσοι ξεχάσαμε και να γνωρίσουμε όσοι δεν ξέρουμε. Μας δίνει την ευκαιρία να καταγγείλουμε την μισαλλοδοξία και να δούμε τον παραλογισμό των φυλετικών διακρίσεων, σε μια εποχή που στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη, τα νεοναζιστικά μορφώματα αποκτούν υπόσταση και που ο ρατσισμός βρίσκεται σε έξαρση. Οι ήρωες είναι νέα παιδιά που προσπαθούν να αλλάξουν την κοινωνία γύρω τους. Είναι νέα παιδιά που τους περικλείει ένα αδιάβατο τείχος και που προσπαθούν να το γκρεμίσουν.

    Είναι μια ταινία που μιλάει για το σήμερα μέσα από το τότε….

    Μ.N. Το  Art & Art magazine αφορά κυρίως τη νέα γενιά. Τι εύχεστε για τη νέα μας προσπάθεια σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς;

    Μ.M. Καλοτάξιδο!!!!!!!!!

    Μ.N. Σας ευχαριστώ πολύ και εύχομαι να είστε πάντα γερός για να μας μοιράζετε απλόχερα μέσω της Τέχνης σας συναισθήματα αλλά και γνώσεις…

    Τελευταία άρθρα

    Μεγάλη επιτυχία η Μουσική Ημερίδα του Ωδείου της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς

    Μεγάλη επιτυχία η Μουσική Ημερίδα του Ωδείου της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς

    Ωδείο Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς: Υποτροφίες “Γεώργιος Τσούκαλης”

    Ωδείο Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς: Υποτροφίες "Γεώργιος Τσούκαλης" Ο διεθνούς φήμης Ιδιωτικός Ερευνητής κος...

    Γιώργος Νταλάρας για Νίκο Αμοργιανό και Art & Art Magazine.

    Γιώργος Νταλάρας για Νίκο Αμοργιανό και Art & Art Magazine. Αγαπητέ Νίκο,

    Μουσική Ημερίδα με σπουδαίους επιστήμονες πραγματοποιεί το Ωδείο της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.

    Μουσική Ημερίδα με σπουδαίους επιστήμονες πραγματοποιεί το Ωδείο της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.
    14,2k Ακόλουθοι
    Ακολουθήστε

    Προτεινόμενα άρθρα

    Αφήστε ένα σχόλιο

    Παρακαλώ αφήστε το σχόλιό σας
    Παρακαλώ προσθέστε εδώ το όνομά σας